vineri, 19 august 2016

Furia galbenă

După mutarea în București am avut zeci de experiențe interesante cu taximetriști. Am întâlnit afaceriști, filosofi, vitezomani și comedianți! De fiecare dată când pun piciorul într-un taxi, nu știu la ce să mă aștept. Fiecare omuleț din mașina galbenă vine cu povestea lui.

Am avut curse în care aflasem arborele genealogic al taximestritului: numele tuturor membrilor familiei, unde lucrează, cand s-a certat el ultima dată cu soacra și cât de tare îl enervează moldovenii. (Da, îmi ascund bine accentul, îmi place să văd ce crede lumea despre noi.) Păi cui îi trebuie seriale, cand afli atâtea povești ?

Hai să-ți zic de taximetristul la care dai interviu: trebuie sa răspunzi de ce ai ieșit la ora asta din casă ( Cam târziu pe la 2 dimineața, domnișoară, unde mergem?). Trebuie să îi spui cu cine te vezi, ce planuri ai, iar dacă nu ești îmbrăcat decent, s-ar putea să îți arunce o privire care te face să-ți pară rău că nu ai luat pulovărul cadou de la bunica!

De cine să te ferești? De cel care tocmai s-a certat cu iubita. Îmi aduce aminte de o cursă în care m-am ținut bine de scaun. El avea ochii în telefon, asculta melodii triste de dragoste, și își uitase piciorul pe accelerație! De atunci am decis sa fiu o iubită exemplară, nu se știe, pot oricând pune vieți in pericol, indiferent unde lucrează cel drag.

Acum hai să-ți zic de academician(pentru el ar trebui sa scriu un articol întreg)! M-a impresionat, si mă întrebam dacă dimineața, în loc de ziar, citește DEX-ul. Oricum, când îmi dau doctoratul, la el apelez. Îți va spune că ”întotdeauna vor exista xenofobii și stereotipii care pun bariere între oameni”. Ah, și mai are și ”o imaginație plastică”!

Dacă ești iubitor de curse de mașini, pe el trebuie să-l alegi. N-ai cum să îl oprești. Are adrenalina în sânge și o să împărtășească asta și cu tine! Făcusem o cursă în care am văzut străzile pe modul fast forward. Iar domnul zâmbind: hai domnișoară, îmi dai curaj să fac o schemă, să depășesc, și să intru pe contrasens? În momentul ăla simțeam fluturi în stomac. De ce să mă mai îndrăgostesc, când el îmi făcea inima să bată așa tare?

Sunt prea multe tipare ca să încapă într-un articol. Dar acum îți scriu din mașina galbenă, și tocmai am aflat că domnul o conduce ilegal, a împrumutat-o de la cineva pentru că avea datorii și are nevoie de bani.
E un deliciu să îi asculți, și trebuie să recunoști că-ți fac zilele mai interesante!


Hai, ai grijă la următorul interviu cand urci într-un taxi. Trebuie să ajungi la destinația potrivită!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu