vineri, 19 august 2016

Succes întors pe dos

Cred că îți datorez o explicație de ce scriu acum. Ei bine, poți să-mi spui Andreea și un pic de ”ce vrei tu”. Și dacă după un rând nu ți-am pierdut interesul, după o pagină sper să îți câștig atenția.

Mă întreb de ceva timp dacă voi ajunge să ating succesul. Văd  pe internet zeci de poze cu citate motivaționale. Mii de video-uri în care te învață cum să fii o persoană de succes, cum să ajungi cât mai sus și cum să le zici celor care nu cred în tine ”La naiba cu voi! V-am spus că o să reușesc.” Dar trebuie să ne limităm la asta? Eu i-aș spune societății să mai tacă un pic. Și dacă tu ești atât de puternic încât să ajungi acolo unde îți dorești, o vei face fără să răsfoiești 100 de cărți de specialitate, și fără să îți spună X să te ridici din pat și să mai pui azi o cărămidă la visul tău.
Paradoxal, din moment ce eu îți scriu acum, nu? Ei, ăsta-i un articol mai pe dos.

Și-o să te întreb, cine e atât de bun încât să definească succesul pentru tine? Eu cred că ajungi să ai succes exact atunci când faci ceea ce iubești, iar tu singur îți setezi limitele. Dacă vrei să le depășești sau nu, e de asemenea fix problema ta!
Pentru unii, a sta într-un birou e viața perfectă. Pentru alții, să își dea jos costumul după ce ajung acasă de la birou e o ușurare. Și cine ți-a zis că nu poți să arunci asta deoparte și să o iei de la zero? Citatul ăla motivațional care îți spune că dacă ai tras atât de tare până acum nu trebuie să renunți? Poza aia în care un tip are super mulți bani și aruncă cu ei peste tot?
Dar oare dacă nimeni nu te-ar vedea, ai mai face aceleași lucruri? Ai mai munci atât pentru ceva ce nu iubești cu adevărat, doar ca să poți spune lumii cât de sus ai ajuns?

Ia o pauză de la ”succes”, și întreabă-te dacă ești exact în locul în care vrei să fii. Și dacă răspunsul e nu, atunci dă-ți jos costumul și începe să faci lucruri în care crezi cu adevărat.
 Știu că mulți dintre noi am vrea să luăm liftul, să ajungem direct la ultimul etaj. Dar dacă vrei să urci acolo din prima, trebuie să îți asumi că poți să cazi într-o secundă și să o iei de la zero.
Eu prefer scările. Îmi dau timp să gândesc, să mă odihnesc, să mă opresc acolo unde vreau, și să continui mâine.
Era acel citat ”nu lăsa pe mâine ce poți face azi”. Eu l-aș reformula puțin: nu lăsa pe mâine ceea ce vrei să faci azi.  


Totuși, dacă stai la etajul 9 poți să iei și liftul! După o zi de muncă sunt sigură că vrei cât mai repede să te arunci în pat.

Și dacă acel ”ce vrei tu” din numele meu te-a pus pe gânduri, o să-ți scriu și data viitoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu